RESTORAN STOK MALİYET YÖNETİMİ YAZILIMI

09 Şubat 2021
Restoran Stok Maliyet Yönetimi Yazılımı

Dijital sistemlerin etkisi bütün sektörlerde devam ederken, bu etki restoran sektörleri, yeme içme servisleri, sipariş ve ödeme süreçlerinin tümünün hızlanmasını sağlayan ve yazılımlarla dijital platformlar üzerinde yer edinmişlerdir. Restoran stok maliyeti yönetimi yazılımı ile yeme içme ve konuk ağırlama sektörlerinde faaliyet gösteren bütün işletmeler operasyonlarını hızlandırıp, güncel olan bütün bilgilere anlık olarak ulaşıp giderlerin azalmasını sağlayıp, müşteri memnuniyetini arttırmıştır.

Günümüzde özellikle restoranların yeni açıldığı ve restoran programları sayesinde işletmelerinizin her açıdan görmek mümkündür. Bundan dolayı restoranlarda eksik olan işleri ya da işleri düzgün yapmayan personelleri far edebilir, personellerinizin arasındaki iletişimi kolaylaştırıp, müşterilerin restoranlarda daha fazla vakit geçirmelerini sağlayabilirsiniz.

Restoran Stok Maliyet Yönetimi Yazılımı Nedir?

Restoran sok maliyet yönetimi yazılımı, kasaların adisyonların, garsonların ve restoranlardaki bütün süreçlerin sistemli bir şekilde yürütülmesini sağlamaktadır. Siparişlerin mutfak bölümünden müşterilere kadar hızlı bir biçimde ilerlemesine yardımcı olan restoran yönetim yazılımı; masa ve salon yönetimi, paket servis, self servis, tahsilat işlemler, indirimler ve ikramlar, ödenmezler, yazdırma sistemi, Entegrasyon gibi birçok hizmet sunmaktadır.

Restoran programlarının iyi olması, müşterilerin hızlı bir hizmet almasını, maliyetlerin doğru hesaplanması ve takip edilmesi, restoran ve işletme sahiplerinin gereksinimlerine cevap verip, verimli bir yönetimle müşteri memnuniyeti sağlamaktadır. Örnek olarak kalabalık masalarda kimlerin, hesabı ne kadar ödemesi gerektiği, indirim, parçalı tahsilat gibi birçok konu restoran yazılım sistemleri aracılığıyla yapılabilir.

Bunun dışında sipariş takibi, siparişlerin verildiği zaman, masalarda bekleyen siparişlerin ne zamandan beridir beklediği, totalde siparişin ne kadar olduğu gibi verilerin restoran yazılımları sayesinde kontrol altına alabilirsiniz. İşletmelerin yoğunluk dönemlerinde karışık olan çalışma süreçlerinden kurtulmasını sağlayarak, verimli bir biçimde büyümesini sağlamanız mümkündür.

Restoran Yönetim Programlarında Hangi Özelliklere Yer Verilmelidir?

Gereksinimlerin belirlenip, seçilmesi sonra seçilecek olan restoran yazılımları günümüzdeki teknolojilerle kendini düzenli olarak güncellemesi ve ihtiyaçların hızlı bir biçimde dönüş yapılabilmesi oldukça önemli bir konudur. Fakat iyi bir restoran programı sizlere restoranınız ile alakalı bütün konularda aradığınız bütün cevapları hızlı bir biçimde sunabilmelidir.

• Pos cihazları ile uyumlu olmak: Kolay ve hızlı bir biçimde ödeme almak adına Entegrasyon oldukça gerekli bir hizmettir.

• Stok Takibi: Günce olan stok durumlarının izlenmesiyle ürünlerin ne kadar süre içerisinde tüketilmesi ve takip edilebilmesi ve satın alma işlemlerinin verimli bir şekilde yönetilmesini sağlayabilirsiniz.

• Sipariş takipleri ve açık masa: Müşterilerin etkili bir biçimde izlenmesi sağlanır. Ayrıca faturaların bölünmesi, fiyatların değiştirilmesi gibi işlemlerin yapılabilirliği müşteri memnuniyeti kapsamında oldukça önemlidir.

• Çalışan giriş ve çıkış mesai takipleri: Ayrıca vardiya yönetimleri ve mesailerin takip edilmesi açısından önem arz eder.

• Menülerin özelleşmesi: Menüde bulunan ürünlerin ve fiyatların, malzeme ve içeriklerin toplu bir biçimde güncellenmesi sağlanmaktadır.

• Masa sistemleri: Restoran işletmelerinin yönetilmesi gibi kasaların yanlarında olan self servis klosk ekranlarıyla müşterilere doğrudan satış yapabilirsiniz.

• Zincir İşletme yönetimi: Restoran zincirleriyle alakalı verilerin programlardan alınabilmesi sağlanır.

• Dokunmatik Satış Ekranı: Satış işlemlerinin kolay ve hızlı bir biçimde yapılmasını sağlamaktadır.

• Maliyet ve performans raporlarını almak: Detaylı olarak, sizlere özel olarak raporların alınmasını ve işletmelerin verimli bir biçimde yönetilmesi, stratejik kararların alınması için oldukça önem arz etmektedir.

• Mobil İşlemler: Masaüstü PC ekranından yapılan işlemlerin mobil cihazlardan yapılabilmesi restoranlardan uzak olan yönetimi sağlamanız anlamını taşır.

• Sipariş notları: Siparişler ile alakalı olan özel isteklerin alınabilmesi oldukça önemlidir ve müşteri devamlılığını arttıran bir konudur.

• Stok ve Muhasebe Programlarının Uyumu: Restoran programıyla uyumlu olarak çalışan stok ve muhasebe sistemlerine sahip olan restoran programları şirketleriyle çalışıp daha sonra oluşması muhtemel uyum gereksinimlerinin tüm maliyetlerinden kurtulabilirsiniz.

Gerekli Olan Diğer Restoran Yönetim Programı Özellikleri

• Garson, masa ve salon yönetimi,

• Ürün ve menülerin reçete tanımları,

• Doğrudan ya da parçalı tahsilat ve ödeme alabilme özellikleri

• Telefonlardan satış yaparak, kurye takibi,

• Masa bölme ve birleştirme, Hesap iptal işlemlerinin yapılabilmesi,

• Siparişlerin mutfaktan çıkarılma durumlarının ekran takibi,

• Yazıcı hesap ve adisyon çıktı kurallarını oluşturma.